Een advertentie zet aan tot iets
content legt het uit
Bereik huis-aan-huisbladen
De ‘NOM huis-aan-huisbladen monitor’ 2016 laat zien dat 89% het huis-aan-huisblad leest.
De huis-aan-huisbladen zijn een massamedium, 8,3 miljoen Nederlanders lezen wekelijks een hah-blad. 89% gebruikt dit mediumtype tegen 97% televisie.
Veel frequente lezers, 56% leest ieder nummer of bijna ieder nummer. 63% leest driekwart of meer.
De actiebereidheid van de lezers is hoog: 70% let op aanbiedingen, 47% neemt actie n.a.v. advertenties.
Het bereik van de huis-aan-bladen qua leeftijd is een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving:13-19 jarigen: 32% / 20-34 jarigen: 32% / 35-49 jarigen 65% / 50-64 jarigen 74% / 65+: 81%. Vanaf 35 jaar is het bereik ruim 72%.
Bereik qua welstand: Hoog, W1/W2: 59% Midden, W3:57% Laag, W4/W5: 69%
Bereik m/v: Man: 50% Vrouw: 50%
Samenvatting
Bekijk hier het gehele onderzoek